20 POKARMÓW REGULUJĄCYCH POZIOM CUKRU WE KRWI

20pokarmow_obnizajacych_poziom_cukru

Do 2050 roku około 30% ludzi, którzy ostro zetknęli się z cywilizacją współczesną zachoruje na cukrzycę. Tak to , już dzisiaj coraz więcej dzieci choruje a dorośli maja permanentny problem z poziomem cukru. Po co faszerować się lekami lub suplementami skoro można wspomagać się naturalnie.

  1. Syrop klonowy (właśnie tak)

University of Rhode Island, według badacza Navindra Seeram’a i jego zespołu studiującego korzyści zdrowotne płynące z syropu klonowego, wyizolowano substancję quebecol, która chroni przed cukrzycą i rakiem. Rzecz została ogłoszona na dorocznym spotkaniu Amerykańskiego Towarzystwa Chemicznego.

Ten naturalny słodzik oferuje też liczne przeciwutleniacze, ale substancja quebecol powstała w wyniku gotowania syropu klonowego okazała się mieć wyjątkowe właściwości anty cukrzycowe.

Badanie to jest szczególnie interesujące, ponieważ staromodne i jakże aktualne zalecenia dietetyczne karzą omijać cokolwiek słodkiego szerokim łukiem. A tu fruktoza? I leczy?

  1. Kurkuma

Ajurwedyjscy uzdrowiciele od zawsze używali naturalnych ziół i przypraw w leczeniu różnych chorób, w tym cukrzycy.

Do leczenia cukrzycy używali dwóch przypraw, w tym kurkumę.

Piękny w kolorze żółto-pomarańczowym proszek powstały z wysuszonego kłącza rośliny z Azji Południowej okazał się świetnym lekarstwem przeciw cukrzycy, ale także pomaga oczyścić wątrobę, oferuje naturalne właściwości przeciwzapalne, chroni przed nowotworami sutka i prostaty, przeciwdziała depresji i spowalnia postęp choroby Alzheimera.

Kurkumina jest kluczową substancją w kurkumie, a badacze identyfikują ja jako źródło wielu uzdrawiających mocy.

  1. Kozieradka

Tą drugą przyprawą w kuchni indyjskiej jest kozieradka, również oferująca ochronę przed cukrzycą.

Kozieradka ma dodatkowe atuty zwiększania męskiego popędu płciowego, wzmacnianie wątroby i obniżanie poziom cholesterolu.

  1. Omega 3

Ostatnie badania z udziałem mieszkańców Alaski wskazują na to, że spożywanie ryb bogatych w kwasy tłuszczowe omega-3, może chronić przed cukrzycą. Badania te są szczególnie interesujące, ponieważ sugerują, że związek między otyłością, a cukrzycą może być bardziej skomplikowany niż się sądzi.

Mimo, że 70% badanej populacji zaklasyfikowano jako ludzi otyłych, tylko 3,3% z nich miało cukrzycę. Ryby, które zawierają dużo kwasów omega-3 to makrela, łosoś, troć, śledź, tuńczyk i łosoś.

  1. Gorzka czekolada

Włoskie badania z 2006 roku wykazały, że gorzka czekolada zmniejsza ryzyko oporności na insulinę. Tylko nie leć kupować czekoladek, aby uczcić tę wiadomość. Bowiem tylko po surowym, nieprzetworzonym kakao, bez żadnych cukrów rafinowanych możesz spodziewać się właściwości ochronnych.

Naukowcy zaangażowani w badania sugerują, że ciemna czekolada, jak najmniej przetworzona i jedzona z dużym umiarem jest znacznie lepszym wyborem, niż jakiekolwiek inne słodycze.

Surowe kakao w proszku zawiera najwyższe poziomy flawonoidów odpowiedzialnych za pozytywne efekty zdrowotne związane z czekoladą.

  1. Kawa

Dobra wiadomość dla tych, którzy nie potrafią sobie odmówić filiżanki porannej kawy.

Naukowcy UCLA stwierdzili, że picie kawy zwiększa stężenie w osoczu SHBG, regulującego aktywność biologiczną hormonów płciowych, w tym testosteronu i estrogenów.

Od dawna uważa się, że te hormony odgrywają ważną rolę w rozwoju cukrzycy typu II.

Witarianie nie piją kawy, ale też, na 811 nie spodziewamy się cukrzycy.

  1. Czerwone winogrona/lampka czerwonego wina

Polifenole zawarte w skórce czerwonych winogron i czerwonym winie pomagają organizmowi regulować poziom glukozy.

Lampka czerwonego wina, pomimo sporego ładunku kalorycznego może być wskazana dla regulacji poziomu cukru w krwi.

8., 9. i 10.

Borówki, żurawiny i truskawki

Spożywanie jagód może zmniejszyć ryzyko cukrzycy, z dodatkową korzyścią pomagając stracić tłuszcz z brzucha.

W 2009 na Uniwersytecie Michigan, stwierdzono, że dieta bogata w borówki znacznie poprawiła zdrowie szczurów laboratoryjnych. Ciekawa rasa swoją drogą, szczur laboratoryjny.\

Naukowcy uważają, że wysoki poziom antyoksydantów w jagodach zapewnia zastrzyk zdrowia. Inne źródła fitochemiczne obejmują też żurawiny i truskawki.

  1. Czereśnie/wiśnie

No i znowu na przekór owoce.

Badanie na Michigan State University w East Lansing wykazało, że związki chemiczne zwane antocyjanami, zawartymi na bogato w wiśniach poprawiają produkcję insuliny w komórkach trzustki zwierząt o 50%.

Te same barwniki roślinne, odpowiedzialne za podobne profity znajdują się także w truskawkach, czerwonych winogronach i jagodach. Jednak naukowcy twierdzą, że wiśnie zapewniają najlepsze źródło antocyjanów.

  1. Fasola

Fasola może pomóc w regulacji poziomu glukozy we krwi i insuliny. Pomaga więc w zapobieganiu cukrzycy lub minimalizuje jej skutki, gdy choroba jest już zdiagnozowana. Pomaga także obniżyć poziom cholesterolu i działa przeciw utleniająco.

Przy czym czerwona fasola oferują najwyższy poziom antyoksydacyjny, a w następnej kolejności czarna.

  1. Olej kokosowy

Olej kokosowy ma unikalną strukturę molekularną, co sprawia, że ​​jest lepszym wyborem dla naszego zdrowia w porównaniu do większości innych olejów.

Wszystkie inne oleje, w tym z oliwek, ze słonecznika, czy szafranowy są zbudowane z długołańcuchowych kwasów tłuszczowych. Te długie łańcuchy mogą skutkować zapychaniem arterii krwionośnych, albo powiększania opony w pasie.

Mówi się jednak, że oliwa z oliwek jest szczególna, ale nie będę teraz rozwijać tematu.

Z drugiej strony, kwasy tłuszczowe o średniej długości łańcucha w oleju kokosowym natychmiast staną się dostępne w postaci energii. Te mniejsze, łatwo wchłanianie cząsteczki o średnim łańcuchu, zaopatrują komórki w niezbędne kwasy tłuszczowe bez podwyższania glukozy i bez hamowania wytwarzania insuliny.

Olej kokosowy ma również właściwości przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze, antyoksydacyjne i przeciwbakteryjne. Kupuj tylko organiczny olej extra vergine.

  1. i 15.

Migdały i orzechy włoskie

Zapobiegają cukrzycy poprzez regulację poziomu glukozy we krwi. Jedzenie migdałów przed posiłkiem pomaga regulować poziom cukru we krwi.

Tak przynajmniej mówią naukowcy, którzy opublikowali swoje badania w The Journal of Nutrition. Migdały i orzechy włoskie obniżają ryzyko cukrzycy i pomagają kontrolować w razie czego chorobę.

W 2009 roku europejskie badania chorych na cukrzycę, wykazały, że orzechy w diecie poprawiły ich poziom insuliny.

Tak czy siak nadal radzę nie zjadać żadnych orzechów przed owocowym szejkiem.

Oprócz walki z cukrzycą, orzechy dostarczają innych korzyści zdrowotnych. Według artykułu w The American Journal of Clinical Nutrition, regularne spożywanie orzechów zmienia chemię lipidów we krwi, zmniejszając ryzyko zawału serca i choroby wieńcowej.

  1. Gryka

Gryka pomaga kontrolować poziom cukru we krwi. Kanadyjskie badanie z 2003 roku wykazało, że gdy szczurom z cukrzycą podawano ekstrakty z nasion gryki, poziom glukozy zwierząt spadł od 12 do 19%.

Kasza gryczana, czy nawet naleśniki z gryki wydają się więc całkiem spoko. Chociaż jestem przeciwna przypiekaniu czegokolwiek, w tym węglowodanów.

  1. Cynamon

Okazuje się, że ta sproszkowana kora drzew jest bardzo pomocna przy leczeniu cukrzycy.

Cynamon jest wypasioną przyprawą pomocną również przy zapaleniu stawów, zakażeniach dróg moczowych, zatok, próchnicy zębów i chorobie dziąseł.

Cynamon reguluje poziom cukru we krwi poprzez znaczne zwiększenie metabolizmu glukozy, ponadto poprawia prawidłową aktywność insuliny.

  1. Zielona herbata

Zielona herbata może być pomocna w zapobieganiu progresji cukrzycy typu 1.

Badania wykazują, że zielona herbata reguluje poziom glukozy w organizmie, czyli pełni ważną funkcję, ponieważ trzustki chorych na cukrzycę typu 1 w niewielkim stopniu, lub wcale nie produkują insuliny, hormonu odpowiedzialnego za przekształcanie glukozy (cukru), skrobi i innych pokarmów w energię.

Zielona herbata również obniża poziom cukru we krwi u cukrzyków typu 2, ogranicza też komplikacje związane z cukrzycą, takie jak zaćma i choroby sercowo-naczyniowe i dodatkowo sprzyja utracie masy ciała.

  1. Czarna herbata

Czarna herbata zawiera niby więcej polisacharydów niż zielona, jak dajmy na to herbata Oolong, ale centralnie ma mniej zalet i według witarian nie jest wskazana.

Ponadto szkockie badania wykazały, że substancje chemiczne występujące w czarnej herbacie mogą chronić przed cukrzycą, naśladując działanie insuliny w organizmie.

  1. Wodorosty

Jeśli lubisz smak wodorostów odwiedzając restauracje azjatyckie, możesz sobie pogratulować, masz bowiem dodatkowego sojusznika w swojej krucjacie, aby schudnąć i uniknąć cukrzycy.

Wakame, brązowe wodorosty używane do przyprawiania zup i azjatyckich sałatek uaktywniają spalanie tłuszczu. To raz, ale również syntetyzują DHA (kwas dokozaheksaenowy) w wątrobie.

To daje anty cukrzycowe efekty, a oprócz tego, wodorosty zapobiegają rakowi prostaty, wspierają funkcjonowanie tarczycy, pomagają w blokowaniu wzrostu guzów raka piersi, a także mogą pomóc w walce z chorobą popromienną.

Naukowcy przypisują właściwości lecznicze Wakame ksantofilom, a przede wszystkim fukoksantynie.

 

Źródło: hipokrates2012.pl

One Comment

  1. PRZY CUKRZYCY WAŻNYM JEST, ABY DOSTOSOWAĆ ODŻYWIANIE DO TABEL Z TZW. NISKIMI WĘGLOWODANAMI:
    Są to węglowodany, które po spożyciu podnoszą poziom cukru we krwi maksymalnie do 26% wzrostu, czyli nie nadwyrężają trzustki. Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych toksyn, energetyczne węglowodany wyłącznie nie przekraczające po spożyciu dozwolonej granicy; czyli 26% wzrostu. Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co niezmiernie istotne, nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy.

    CHORUJĄC NA CUKRZYCĘ POWINNIŚMY ZATEM, REALIZOWAĆ DIETĘ:
    Wg tzw. NISKICH WĘGLOWODANÓW TJ. DO 26% WZROSTU, i nie chodzi bynajmniej o ilość czy o to, że są cukry proste lub złożone. Chodzi o to, aby klasyfikować węglowodany wg wzrostu poziomu cukru jaki powodują we krwi po spożyciu. Nie uwzględniają tego wymienniki ww węglowodanowe, które pokazują wyłącznie ilości węglowodanów jako ilości, a nie uwzględniają jakości.

    TABELE; DOZWOLONE ORAZ ZAKAZANE DOPEŁNIAJĄ WŁAŚCIWEJ IDENTYFIKACJI PRAWD PRZYRODNICZYCH:
    Dostosowanie się do tabel zalecane i dozwolone pozwala w 2-3 dni ustabilizować poziom cukru we krwi i nie jest to trudne. (Max. 30 dni).

    PAMIĘTAJMY, ŻE POZIOM CUKRU WE KRWI NIE PODNOSI ANI POWIETRZE, ANI WODA MINERALNA, LECZ ZJADANE WĘGLOWODANY:
    Taki sposób odżywiania jest skuteczny i warto go zastosować od zaraz. Ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

    WAŻNE.
    GLUKOZA NATURALNA; TO RYŻ, WSZYSTKIE KASZE, OWOCE, WARZYWA:
    Logika myślenia, postęp i spokój. Także wypowiadanie słów, które mają merytoryczną wartość. Wskazane są produkty zalecane i dozwolone wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO TJ. IŻ PRODUKTU. *****

    GLUKOZA NIENATURALNA; TO MĄKA I CUKIER:
    Irracjonalne zachowania, częsta zmiana nastroju, nerwowość. Również wypowiadanie słów, które nic nie znaczą. Jako tzw. WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU, wykluczamy ponieważ od zawsze były niezdrowe dla człowieka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *