PRZEDWIOSENNE OCZYSZCZANIE ORGANIZMU

smoothies

Kochani,  grudzień był miesiącem, w którym większość z nas pozwoliła sobie na większe kulinarne szaleństwa. Może nawet nie tyle kulinarne co żywieniowe 😉 Jednak czas powoli wracać do formy. Tym bardziej, że przed nami jeszcze styczeń i luty, które nie sprzyjają aktywności fizycznej. Mniejsza ilość ruchu, temperatura, która pcha nas w stronę lodówki i robienia zapasów tłuszczyku 🙂 ….czas z tym skończyć!

Możemy zafundować sobie mały przedwiosenny detoks całego organizmu. Idealne będą ferie. Dużo osób ma przynajmniej tydzień urlopu i może sobie pozwolić na ograniczanie węglowodanów i tłuszczów.

Pierwszy etap  polega na stopniowym ograniczeniu pokarmów wysokowęglowodanowych, wysokobiałkowych jak i bogatych w tłuszcze na rzecz spożywania żywności łatwostrawnej, obfitującej w błonnik, antyoksydanty oraz pokaźne ilości witamin i minerałów.

Etap drugi to właściwe oczyszczenie organizmu a trzeci przygotowuje nas na powrót do normalności 😉

Po pierwsze bierzemy rozwód ze słodyczami, alkoholem i wszelakimi używkami. Z jadłospisu usuwamy także:

  • białe pieczywo, słodkie bułeczki,
  • masło, tłuste mleko, pełnotłuste sery
  • cukier, słodycze, kolorowe napoje
  • sosy, tłuste mięso, fast food’y
  • mała czarna i inne używki

Tutaj wchodzimy powoli w etap drugi, w którym to rozstajemy się dodatkowo z:

  • ciężkimi węglowodanami (makarony, kluski,pierogi)
  • tłuste wędliny, pasztet,
  • sól i mocne przyprawy

Zaprzyjaźniamy się z kolei z takimi produktami jak:

  • świeże warzywa i owoce, soki warzywne i owocowe, sok z brzozy czy z aloesu, różnego rodzaju koktajle na bazie wody mineralnej lub odtłuszczonych napojów mlecznych,
  • pełnoziarniste pieczywo bogate w błonnik, siemię lniane, len mielony,
  • odtłuszczony nabiał, mleczne napoje fermentowane, jogurt, biały ser.

 Te produkty to składniki  towarzyszące nam co najmniej przez tydzień na etapie trzecim. Potem stopniowo wracamy do pozostałych pokarmów. Jednak starajmy się unikać produktów wysokowęglowodanowych i naturalnie wszelkich fast foodów.

Bardzo ważne jest aby przez cały czas naszego oczyszczania przyjmować bardzo dużo  płynów. Nie tylko wody mineralnej ale również:

  • sok z brzozy – ze względu na właściwości moczopędne i odtruwające świetnie oczyszcza nasze nerki ze złogów, wzmagając ich filtrację zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych. Sok z brzozy reguluje naszą przemianę materii, działa łagodząco na wszelkie dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego.

Dla urozmaicenia możemy znaleźć sok z brzozy z różnymi dodatkami smakowymi, które stanowią: sok z jabłek, napar z dzikiej róży czy naparem z mięty.

  • wszelakie soki owocowe, warzywne bądź mieszane – bardzo ważne jest to, by były to soki naturalne, wyciskane bezpośrednio z owoców, a nie produkowane z koncentratów, bez jakichkolwiek dodatków (zapachowych jak i smakowych oraz cukru). Przykładem mogą być sok z noni, z goji czy czarnej porzeczki bez dodatku cukrów.
  • sok z aloesu – jako bogactwo witamin i minerałów, świetnie wpływa na witalność naszego organizmu, stan cery, włosów i paznokci. Wspomoże nas we wszelakich kłopotach trawiennych, ochroni nabłonek żołądka i jelit przed kwaśnymi odczynami (reguluje pH w żołądku, łagodząc tym samym zgagę, nadkwasotę , regulując pracę całego układu pokarmowego). Z uwagi na działanie antybakteryjne, antytoksyczne jest doskonałym suplementem podczas oczyszczania organizmu.

Życzymy Wam powodzenia 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *