W DROGĘ! Czyli co zjeść w podróży

wdroge

Często zastanawiamy się jakie jedzenie wziąć ze sobą w podróż, jak się do niej jedzeniowo przygotować. Prawda jest taka, że o  kwestii jedzenia w podróży musimy pomyśleć sporo wcześniej. Czasami dobrym pomysłem jest zebranie zapasów, ponieważ nigdy nie wiemy na co trafimy w trakcie podróży, co będzie dostępne na stacjach benzynowych, przydrożnych sklepach czy też w restauracjach, które napotkamy na swojej drodze.

Właściwie sposób podróżowania jest tutaj sprawą drugorzędną. Tak samo przygotowuję się do podróży samochodem jak i samolotem. Kluczowe znaczenie ma czas naszej podróży.

 ŚNIADANIE.

Po pierwsze musimy zjeść porządne śniadanie, czy też inny posiłek bezpośrednio przed podróżą. Powinniśmy unikać picia gazowanych napojów, które mogą powodować później dyskomfort w trakcie długiej podróży w pozycji siedzącej ze ściśniętym brzuchem dodatkowo obwiązanym pasami bezpieczeństwa. Podobnie sprawa wygląda z ciężkostrawnymi potrawami, starajmy się ich unikać.

Na dobre śniadanie przed podróżą polecam np. omlet, super zdrowy i szybki,  czy też bardzo zdrowe i pożywne domowe Muesli, lub fritatę.

Jeśli jednak rano nie będziecie mieli czasu nic zjeść to możecie przygotować wieczorem muesli w słoiku i wziąć ze sobą do samochodu:

PRZEGRYZKI.

Ponadto, najlepiej wziąć ze sobą tzw. „wałówę”. Czyli jedzenie, które uratuje nam życie gdy strawimy już porządne śniadanie, a na horyzoncie nie będzie żadnej alternatywy jedzeniowej.

Orzechy – bogate źródło witamin, jak i nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Banany – żelazo, potas, fosfor. I przepyszny smak.

Wafle ryżowe – świetne źródło węglowodanów, niezbędnych gdy trzeba szybko podładować akumulator.

Gorzką czekoladę – bogate źródło magnezu, po zjedzeniu kawałka od razu się uśmiechamy. J

Batoniki z ziaren oraz różne musy owocowe – pamiętajcie aby czytać skład!

Pomidorki koktajlowe – są po prostu pyszne!

Marchewki – obrane i pokrojone w słupki będą naprawdę wspaniałą przekąską.

TREŚCIWE JEDZENIE (OBIAD W TRASIE).

Jeśli wiemy, że na 100% ominiemy  główny posiłek to pakujemy dodatkowo coś bardziej treściwego.  Świetną alternatywą dla wszelkiej maści kanapek są tortille. Możemy zabrać  też w podróż makaron. Trzeba wybrać taki, który smakuje dobrze na zimno i tak naprawdę może być traktowany jako bardziej treściwa sałatka. Bardzo się do tego nadaje np. makaron ryżowy z warzywami. Wystarczy zapakować go w pojemniczek, wziąć ze sobą jednorazowe sztućce czy pałeczki i pełnowartościowy posiłek gotowy.  Świetnym wyborem, choć nie oczywistym są placki np. z cukinii.

PASTY I KANAPKI.

Kolejną propozycją są wszelkiego typu pasty, które możemy zapakować w słoiczek i wyjadać z chrupkim chlebkiem, lub po prostu łyżeczką. Świetnie sprawdzą się – domowy hummus, pasta z bobu oraz bardzo proste w wykonaniu masło orzechowe.

Nie zapominajmy też o kanapkach, które są naprawdę świetną opcją na podróż – łatwo je zapakować oraz skonsumować (nawet w najtrudniejszych warunkach).

Pamiętajcie też o tym by zabrać ze sobą zapas wody. Odpowiednie nawodnienie jest bardzo ważne w podróży, a woda przydaje się też np. do umycia rąk, gdy nie ma innej alternatywy.

żródło : grochemogarnek.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *